宜蘭私立中道雙語小學

Epidemic Prevention自主防疫 | Self-Directed Learning停課自主學習 |Senior High School中學部 | Elementary School小學部 | Preschool 幼兒園

Yilan Private Chung Dau Bilingual Elementary School

明日領袖 今日養成 – 中道雙語小學
Chung Dau Private Bilingual Elementary School of Yilan

教務處 Office of Academic Affairs

Learn from Education Experts

Our bilingual education is unique in that it focuses on developing students' ability to reach out and connect with the world. Through a variety of interesting and insightful educational strategies, students are highly interested in learning.
我們的雙語教育,與眾不同,重視的是培育學生們邁向國際、與世界接軌的能力。透過各種有趣且有深度的教育策略,讓學生們對求知抱著高度的興趣。

Ability to walk with

教育就是要給學生「帶得走的能力」,學科教育在課程中學習、在生活中實踐。

Motivation

學習是充滿樂趣的,我們的教育特質正是如此,學生才是學習的主體。

Premium Material

優秀的專業師資,結合優質的學習環境,造就明日的領袖人才,成就孩子們的夢想

組織執掌及分機號碼

教務主任 楊瑋芬

分機165

  • 教務工作計畫、行事曆及教務處各組章則之擬訂與督導
  • 整編及執行教務經費預算
  • 策劃及督導教學環境佈置事項
  • 彙編學校行事曆
  • 彙報各項教務業務統計資料事項
  • 學校總體課程計畫督導執行
  • 競爭型課程教學專案計畫之執行
  • 執行全校公開授課、觀課、議課事宜
  • 招生事務工作及活動督導與執行
  • 規劃編排教師課表及作息時間表
  • 擬訂與執行各項教學章則
  • 各科教學觀摩計畫之擬訂與執行事項
  • 組織及推行課程發展委員會、各學習領域課程小組事項
  • 學生(新生與轉學生)註冊編班之督導與執行編班委員會
  • 擬訂與督導各項教學設備、資訊設備、圖書借閱、專科教室使用、教具借用等章則
  • 擬訂與執行教學設備計畫(含圖書借閱規定)
  • 辦理規劃與執行課後社團課程及巡堂等事務
  • 辦理師生參加校外比賽獲奬之獎勵金申請
  • 擬訂與執行推動閱讀教育-介紹書報及指導兒童閱讀事項
  • 副校長臨時交辦事項

教學組 朱季媛

分機163

  • 教務工作計畫及各種教學章則之擬定事項。
  • 教師授課編排、查堂考核事項。
  • 各科教學觀摩計畫之擬定事項。
  • 學藝競賽及成績展覽事項。
  • 策畫及督導教學環境佈置事項。
  • 各科教學進度之擬定與查核事項。
  • 調閱學生各科作業事項。
  • 辦理定期或不定期考試與測驗事項。
  • 差假教師調代課及補缺課之查核事項。
  • 教師研究進修訓練計畫之擬定事項。
  • 行事曆編排事項。

註冊組 黃玉秋

分機166

  • 新生入學資料及學籍卡之繕寫保管與處理事項。
  • 學生註冊編班及學號編排事項。
  • 辦理學生轉學及未依規定入學、中途輟學、復學等事項。
  • 核發學籍統計及學生異動事項。
  • 核發學生各項證明及畢業證書事項。
  • 學籍保管及成績考核資料之處理事項。
  • 辦理畢業生資料之調查統計事項。
  • 未就學適齡兒童之調查統計事項。
  • 辦理獎助學金及各項補助事項。

Be in Demand with Our Professional Teaching

教學專業的教師群,精心規劃的課程架構,審慎精選的教科書,是教學內涵三位一體的完美結合。
歡迎閱覽我們的課程計畫,以及經過許多老師們精心挑選的教科書。

Founder Dr. Huang Cheng

What Our Students Have to Say

學生佳評如潮

I am sure of the strength of the school. The English teachers are basically very serious, and children who are willing to read will have a certain level of English ability. I did not listen to English classes in high school, because public schools really teach too simple.
我肯定中道小學的實力。英文教學的老師基本上都很認真,肯讀書的小孩英文能力都會有一定程度。我到了國中高中上英文課都沒有在聽,因為公立學校真的教的太簡單。
Kelvin Chang
From Taipei City
The students who had good English scores back then are now doing quite well, and most of them TOEIC scored more than 900 after they went to high school. The great will go abroad to study, my classmate at 17 years old skipped a grade to study at UCLA.
當年英文成績不錯的同學,現在都混的還不錯,上高中之後多益大多900分以上。厲害的會出國唸書,我同學17歲就跳級念UCLA了。
Jessica Shen
From Taichung
I especially felt it when I took the English test in public schools. In the pre-test study for the high school English section test, I could play with my cell phone all the time. I was able to beat the second place by almost ten points.
到公立學校考英文的時候特別有感覺。高中英文段考的考前自習,可以一直玩手機。別人讀的要死要活,我還是可以考贏第二名快十分。
Frank Wang
From New Taipei City
The teachers are very strict, but it depends on whether you have a long term vision. As long as you want to study hard, you will be guided by the good school spirit of C.D. Elementary School. If you want to slack off a little, you will have a hard time.
老師管得相當嚴格,但是就看你的眼光是否夠長遠。只要你想要好好讀書,中道小學的優良學風,會帶領你前進。如果你想要稍微偷懶一下下,那你會蠻辛苦的。
Jack Lee
From London, UK

Happy campus, Happy learning